Kundtjänst & Köpvillkor
Kundtjänst
Vi har öppet vardagar 10-16.30, du når oss på telefon 0910-650037 under dessa tider.
Vi har dock ofta mycket order inne, så enklast är att maila oss på info@posterinorr.se och
Garanterar svar inom 24 timmar under arbetsdagar.
Köpvillkor
Du köper rättigheterna att använda din poster själv eller på kontoret!
Du köper inte rättigheten att använda bilden i sig som digital form, så det är förbjudet att
fotografera av, scanna in eller på annat sätt mångfalldiga ett exemplar av en poster eller förstoring.
Du får ej heller sälja i tredje hand av inscannade eller avfotograferade posters, förstoringar.
Upphovsrätten tillhör i detta fall fotografen Rickard " Ricke " Johansson, överträdelser beivras.
Förskottsbetalning. Alla beställningar sker i förskottbetalning via BG eller Swish
Detta är säkraste och billigaste alternativen vi erbjuder.
Direkt när vi har fått inbetalning behandlar vi din order och skickar den omgående.
( Swish ser vi direkt och påbörjar din order samma arbetsdag som den kommer in, men gankgiro
tar oftast upp till två bankdagar/arbetsdagar innan vi kan se att pengarna kommit in, och din
beställning behandlas först efter vi sett att pengarna är inbetalda )
Direktbetalning.
Direktbetalningen sker via PAYSON betalningstjänst.
Garanterad säkert att genomföra betalningen.
Fakturor
Hanteras av www.payson.se
påminnelseavgift 60 kr samt dröjsmålsränta med 2% per månad.
Betalningen kan även delas upp.
Leveranstid.
Din order hanteras inom 24-tim. ( Gäller Swish och vardagar )
Levereras
ca 3-5 arbetsdagar beroende på vilken frakt du valt.
Efter vi har fått din inbetalning så levereras postern i ett hårt rör som
skyddar under leveransen.
( Enligt postnord med skrymmande A-post 1-klassbrev 1-2 arbetsdagar )
Fraktgaranti
Om du väljer frakt med garanti så går dom försändelserna att spåra via www.posten.se med det
angivna kolli ID numret. Detta går även reklamera hos posten i fall det skulle försvinna helt.
Om inte ditt paket kommer fram
Väljer du billigaste frakten skickas detta med A-post och Portomaskin, dessa
rullar/paket går inte att spåra för vanlig post registreras inte av posten, så man får
inget kolli id nr.
Men normalt ska ditt paket vara framme i Sverige inom ett dygn sedan vi skickar det,
ibland kan det ta någon dag extra, men sällan mer än 3 arbetsdagar.
Om ditt paket inte kommit fram i tid, så finns det säkert naturliga orsaker.
Vi skickar dom i rullar och dessa ryms inte att stoppa ner i en dörrbrevlåda, så då
får du ofta en AVI av posten att du har ett paket att hämta på ditt närmaste ICA postkontor.
Likaså gäller om du har en vanlig postlåda, regnar, snöar eller är ostadigt väder är det
sällan brevbäraren lämnar röret i lådan, utan lämnar i stället ett AVI där även du kan
hämta ditt paket på närmaste ICA Posten.
All post / Posters/ Affischer/ Rör som lämnar oss har även en returadress i fall kunden
uppgett fel adress, eller glömt någon viktig detalj, dessa paket kommer då tillbaka till
avsändaren d.v.s oss ( även om du inte hämtat ut ditt paket hos ICA posten i tid )
Vi kan tyvärr inte betala tillbaka pengar på det som är tillverkat specifikt för kunder och
sedan försvinner i postens hantering. Har du valt frakt med garanti så ska du göra en reklamation
direkt till posten, sedan är det av dom du får en ersättning om rullen/paketet
försvunnit i postens hantering.
Din poster är skickad med Portomaskin skrymmande A-post, och är inte spårbar,
utan du får normalt en pappers AVI i din brevlåda av brevbäraren, missar brevbäraren att
lägga AVIN i din brevlåda, ( eller om den hamnar ibland annan post/reklam och försvinner )
så kan du åka bort till ditt Normala postutlämningsställe, ex, ICA eller Konsum etc,
där måste du be personalen att dom går och söker där posten/ paket förvaras.
Dom måste använda ögonen och se med då det inte finns något kolli ID nr.
Beskrivning av ditt skrymmande brev/poster:
Den är förpackad i ett vitt rör och 5cm längre på din kortaste
sida av din största poster som du beställt, ex:
har du beställt en 50x70cm så är röret 55x5,7 cm i diameter Om du inte hämtar ut
din Poster, så skickas den tillbaka till oss med en klisterlapp:
EJ EFTERFRÅGAD AV KUND!
( Brukar ta ca 14-20 dagar att vi får tillbaka om inte kunden hämtar ut sin beställning )
Ångerrätt & Återbetalning. Ingen ångerrätt eller återbetalning eftersom utskriften och arbetet är genomfört.
Dock kan kunden få en ny vara vid skador. Skadan måste då bevisas genom foto eller återsänds.
Skickar man in en för lågupplöst bild för den valda storleken och varningar om att Din bild är för lågupplöst för
det valda formatet, beställning seker på egen risk, går man vidare och ändå beställer så finns det inga
som helst garantier att din poster eller förstoring kommer att bli bra kvalité, och när du själv valt att gå
vidare med din order så tar du själv ditt ansvar, så ingen återbetalning sker i efterhand för att kvalkiten
inte blev som du tänkt dig!
Returadress: Se din ordersdeln
Utnyttjande av ånger/bytesrätt. Sänd tillbaka varan i väsentligt oförändrat skick, gärna i originalförpackningen.
Returnera samtliga delar, även om de skulle vara trasiga. Om en vara är felaktig, så skickar vi dig en ny.
Vid byte eller retur står kunden för transportrisken. Om kundenbeställer fler varor än en och inte returnerar alla,
betalar vi inte tillbakaexpeditionsavgiften eller frakten då avgifterna är samma oavsett antalet varor som beställts.
Reklamation p.g.a fraktskada
Om din poster är skadad i frakten som man ofta kan se utanpå röret, så ligger frakten och transportskador utom
vår kontroll och egentligen har vi inget ansvar för transportskador då detta åligger det företag som vi anlitar för
transporterna, men vi strävar för att ha dom nöjdaste kunderna så vi brukar hjälpa våra kunder att lösa det på ett
vettigt sätt.
Gör så här:
Om kunden skickar tillbaka den fraktskadade postern i den rulle denne kom i precis som den såg ut vid leveransen,
när vi mottagit den transportskadade postern, skickar vi en ny till er samma dag! Vi tar sedan upp transportskadorna
med det företag som sköter frakten, men vi måste bevisa hur dessa skador ser ut!